بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

  • دیوار برشی و ترمیم و تقویت سازه های بتنی بوسیله آن

    دیوار برشی و ترمیم و تقویت سازه های بتنی بوسیله آن بتن مسلح دانلود مقاله دیوار برشی دانلود مقاله تقویت سازه های بتنی دانلود مقالات مهندسی عمران دانلود مقالات عمران دانلود مقالات رشته عمران دانلود مقاله ترمیم و تقویت سازه…

  • دانلود تحقیق شعور جمعی و مفهوم شهروندی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق شعور جمعی و مفهوم شهروندی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی شعور جمعی و مفهوم شهروندی با فرمت docx در قالب 18 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سرمایه فکری مبانی نظری سرمایه فکری دانلود مبانی نظری سرمایه فکری پیشینه تحقیق سرمایه فکری ادبیات نظری سرمایه فکری فصل دوم پایان نامه سرمایه فکری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری ادبیات و مبانی…

  • پاورپوینت بیماری ARDS سندرم دیسترس تنفسی حاد

    پاورپوینت بیماری ARDS سندرم دیسترس تنفسی حاد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با بیماری ARDS جهت رشته پزشکی در قالب 12 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • دانلود پاورپوینت فضا در معماری

    دانلود پاورپوینت فضا در معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فضا در معماری جهت رشته معماری در 26 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       فضا در معماری، همان چیزی…

  • پاورپوینت آشنایی با طبیعت سبز در معماری

    پاورپوینت آشنایی با طبیعت سبز در معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با طبیعت سبز در معماری جهت رشته معماری در قالب 11 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پرسشنامه استاندارد ارزیابی کیفیت خدمات بانک

    پرسشنامه استاندارد ارزیابی کیفیت خدمات بانک پرسشنامه سنجش کیفیت خدمات بانک پرسشنامه کیفیت خدمات بانکی دانلود پرسشنامه کیفیت خدمات سروکوال دانلود نمونه پرسشنامه سروکوال دانلود پرسشنامه استاندارد سروکوال دانلود نمونه پرسشنامه سروکوال پرسشنامه کیفیت خدمات پاراسورامان پرسشنامه رایگان کیفیت خدمات…

  • بررسی شیوه مدیریت مدیران و روسا در سازمان و ارائه پیشنهاد شیوه رهبری مناسب

    بررسی شیوه مدیریت مدیران و روسا در سازمان و ارائه پیشنهاد شیوه رهبری مناسب سبک رهبری سبک رهبری مدیران شاخص های عملکردی ارائه پیشنهاد شیوه رهبری مناسب در سازمان رابطه سبک های رهبری مدیران با شاخص های عملکرد شیوه مدیریت…

  • پاورپوینت حسابداری گزارشگری مالی ميان دوره ای

    پاورپوینت حسابداری گزارشگری مالی ميان دوره ای دانلود پاورپوینت حسابداری گزارشگری مالی ميان دوره ای تحقیق درباره ی پاورپوینت حسابداری گزارشگری مالی ميان دوره ای پاورپوینت حسابداری گزارشگری مالی ميان دوره ای و انواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • ارزیابی کارکرد ضعیف اتصالات صلب در زلزله و تقویت آنها با ورقهای پوششی

    ارزیابی کارکرد ضعیف اتصالات صلب در زلزله و تقویت آنها با ورقهای پوششی تقویت اتصالات فولادی صلب طرح لرزه ای سازه های فولادی دلایل عملكرد ضعیف اتصالات صلب تقویت اتصالات فولادی صلب با ورقهای پوششی تقویت اتصالات فولادی صلب با…

  • بررسی قرارداد سینمایی بدل کاری در حقوق ایران

    بررسی قرارداد سینمایی بدل کاری در حقوق ایران قراردادهای حقوقی قرارداد سینمایی بدل کاری دانلود مقاله بررسی قرارداد سینمایی بدل کاری در حقوق ایران رفتن به سایت اصلی بررسی قرارداد سینمایی بدل کاری در حقوق ایران   توجه: قابل ذکر…

  • بررسی نظریه های مختلف در مورد احساس تعلق

    بررسی نظریه های مختلف در مورد احساس تعلق احساس تعلق احساس تعلق به مدرسه احساس تعلق چیست احساس تعلق اجتماعی تعریف احساس تعلق اجتماعی تعریف احساس تعلق نظریه های احساس تعلق احساس تعلق در نوجوانی نظریه بالبی در مورد احساس…

  • مبانی نظری اینترنت اشیا

    مبانی نظری اینترنت اشیا کلمات کلیدی : مبانی نظری اینترنت اشیا ادبیات نظری اینترنت اشیا فصل دوم پایان نامه اینترنت اشیا دانلود مبانی نظری اینترنت اشیا پیشینه تحقیق اینترنت اشیا پیشینه داخلی اینترنت اشیا پیشینه خارجی اینترنت اشیا پیشینه پژوهش…

  • نگرش کارشناسان اتحادیه اروپا نسبت به استفاده از GMO در غذا و تغذیه و صنایع دیگر

    نگرش کارشناسان اتحادیه اروپا نسبت به استفاده از GMO در غذا و تغذیه و صنایع دیگر نگرش کارشناسان اتحادیه اروپا نسبت به استفاده از GMO در غذا و تغذیه و صنایع دیگر رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمهچکیده این مقاله…

  • پاورپوینت فصل اول فارسی هفتم ابتدایی مبحث ستایش

    پاورپوینت فصل اول فارسی هفتم ابتدایی مبحث ستایش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصل اول فارسی هفتم ابتدایی مبحث ستایش در قالب 11 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     جمله…

  • پاورپوینت آسیب شناسی فضای مجازی و نقش رسانه ها در فرآیند جنگ نرم

    پاورپوینت آسیب شناسی فضای مجازی و نقش رسانه ها در فرآیند جنگ نرم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آسیب شناسی فضای مجازی و نقش رسانه‌ها در فرآیند جنگ نرم جهت رشته جامعه شناسی ، روانشناسی علوم تربیتی و اجتماعی…

  • فصل دوم پایان نامه رویکرد شناختی رفتاری

    فصل دوم پایان نامه رویکرد شناختی رفتاری فصل دوم پایان نامه رویکرد شناختی رفتاری مبانی نظری رویکرد شناختی رفتاری پیشینه تحقیق رویکرد شناختی رفتاری پیشینه داخلی رویکرد شناختی رفتاری پیشینه خارجی رویکرد شناختی رفتاری پیشینه پژوهش رویکرد شناختی رفتاری پیشینه…

  • تشریح ویژگیها، مراحل و روشهای جرم پولشویی

    تشریح ویژگیها، مراحل و روشهای جرم پولشویی کلمات کلیدی : پایان نامه پولشویی اوصاف جرم پولشویی مراحل جرم پولشویی روشهای جرم پولشویی پولشویی در اسناد بین المللی پولشویی در حقوق ایران پولشویی در دکترین پایان نامه پولشویی در حقوق ایران…

  • شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی

    شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی کودکان استثنایی تشخیص عقب ماندگی عقب ماندگیهای ذهنی دانلود مقاله شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش…

  • پاورپوینت آشنایی با باغ ارم

    پاورپوینت آشنایی با باغ ارم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با باغ ارم جهت رشته گردشگری و توریسم در قالب 21 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت فرهنگسرای نياوران و تاریخچه آن

    پاورپوینت فرهنگسرای نياوران و تاریخچه آن پاورپوینت فرهنگسراي نياوران پاورپوینت فرهنگسراي نياوران تهران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فرهنگسرای نياوران و تاریخچه آن جهت رشته تاریخ و باستان شناسی در قالب 17 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و…

  • بررسی تاثیر اعمال هزینه اجتماعی آلاینده ها در شاخصهای اقتصادی نیروگاههای برق آبی

    بررسی تاثیر اعمال هزینه اجتماعی آلاینده ها در شاخصهای اقتصادی نیروگاههای برق آبی ارزیابی اقتصادی نیروگاه برق آبی هزینه اجتماعی آلاینده ها روش تبدیل تعدیل شده بررسی تاثیر اعمال هزینه اجتماعی آلاینده ها در شاخصهای اقتصادی نیروگاههای برق آبی دانلود…

  • شناسایی الگوی بازار و تخمین هزینه اجتماعی انحصار در بخش مخابرات

    شناسایی الگوی بازار و تخمین هزینه اجتماعی انحصار در بخش مخابرات شناسایی الگوی بازار تخمین هزینه تخمین مخابرات رساله دکترا رساله دكتری رشته علوم اقتصادی شناسایی الگوی بازار و تخمین هزینه اجتماعی انحصار در بخش مخابرات ساختار بازار بازار انحصاری…

  • اهداف و دیدگاه های مختلف مدیریت ارتباط با مشتری با تاکید بر ابعاد و عناصر آن

    اهداف و دیدگاه های مختلف مدیریت ارتباط با مشتری با تاکید بر ابعاد و عناصر آن مدیریت ارتباط با مشتری محور پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری محور رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه مدیریت اهداف و دیدگاه های مختلف…

  • پاورپوینت کارگاه تربیت جنسی کودک و ضرورت آن

    پاورپوینت کارگاه تربیت جنسی کودک و ضرورت آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کارگاه تربیت جنسی کودک و ضرورت آن جهت رشته روانشناسی در قالب 7 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • دانلود پاورپوینت روش تحقیق و پایان نامه نویسی جلسه سوم

    دانلود پاورپوینت روش تحقیق و پایان نامه نویسی جلسه سوم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش تحقیق و پایان نامه نویسی جلسه سوم جهت رشته علوم پایه در 19 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی زناشویی 63 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی زناشویی 63 صفحه فصل دوم پایان نامه کیفیت زندگی زناشویی مبانی نظری کیفیت زندگی زناشویی پیشینه تحقیق کیفیت زندگی زناشویی پیشینه داخلی کیفیت زندگی زناشویی پیشینه خارجی کیفیت زندگی زناشویی پیشینه پژوهش کیفیت…

  • پاورپوینت غیر فعال کردن سرویس های بلااستفاده و مدیریت کلمه عبور

    پاورپوینت غیر فعال کردن سرویس های بلااستفاده و مدیریت کلمه عبور پاورپوینت امنیت پروتکل http پاورپوینت امنیت پروتکل sip پاورپوینت پروتکل امنیت شبکه پاورپوینت پروتکلهای امنیت شبکه پاورپوینت پروتکل امنیتی https رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت غیر فعال کردن…

  • دانلود پاورپوینت سمینار درس کوانتوم سلول های خورشیدی

    دانلود پاورپوینت سمینار درس کوانتوم سلول های خورشیدی پاورپوینت فیزیک کوانتوم پاورپوینت کوانتوم سلول های خورشیدی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سمینار درس کوانتوم سلول های خورشیدی جهت رشته فیزیک در 24 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل…

  • پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ و هیلر فرم 28 سوالی همراه با تفسیر، روایی و پایایی معتبر

    پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ و هیلر فرم 28 سوالی همراه با تفسیر، روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه سلامت روان گلدبرگ پرسشنامه سلامت روان گلدبرگ و هیلر دانلود پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ تفسیر پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی ارتباطی زوجین 35 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی ارتباطی زوجین 35 صفحه فصل دوم پایان نامه الگوی ارتباطی زوجین مبانی نظری الگوی ارتباطی زوجین پیشینه تحقیق الگوی ارتباطی زوجین پیشینه داخلی الگوی ارتباطی زوجین پیشینه خارجی الگوی ارتباطی زوجین پیشینه پژوهش الگوی…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ریسک نقدشوندگی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ریسک نقدشوندگی کلمات کلیدی : مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی مبانی نظری ریسک نقدشوندگی پیشینه تحقیق ریسک نقدشوندگی پیشینه داخلی ریسک نقدشوندگی پیشینه خارجی ریسک نقدشوندگی پیشینه پژوهش ریسک نقدشوندگی پیشینه نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگی های شخصیتی 66 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگی های شخصیتی 66 صفحه فصل دوم پایان نامه ویژگی های شخصیتی مبانی نظری ویژگی های شخصیتی پیشینه تحقیق ویژگی های شخصیتی پیشینه پژوهش ویژگی های شخصیتی پیشینه نظری ویژگی های شخصیتی ادبیات نظری ویژگی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری پیشینه فساد اداری تاریخچه فساد اداری تاریخچه فساد اداری در ایران تاریخچه فساد اداری در جهان تاریخچه ی فساد اداری مبانی نظری فساد اداری دانلود مبانی نظری فساد اداری پیشینه تحقیق در مورد…

  • پاورپوینت استاندارد حسابرسی رویداد های پس از تاریخ ترازنامه

    پاورپوینت استاندارد حسابرسی رویداد های پس از تاریخ ترازنامه دانلود پاورپوینت استاندارد حسابرسی رویداد های پس از تاریخ ترازنامه استاندارد حسابرسی رویداد های پس از تاریخ ترازنامه پاورپوینت رویداد های پس از تاریخ ترازنامه استاندارد حسابرسی رفتن به سايت اصلي…