بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

  • پاپورپوینت ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

    پاپورپوینت ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی سبکهای مدیریت تیپ‌های شخصیتی سبک های مدیریت لیکرت سبک مدیریت مشارکتی پاپورپوینت تیپ‌های شخصیتی پاپورپوینت سبک های مدیریت لیکرت پاپورپوینت سبک مدیریت مشارکتی ارتباط بین تیپ‌های شخصیتی و سبک مدیریت رفتن…

  • دانلود تحقیق رضایتمندی در زندگی زناشویی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق رضایتمندی در زندگی زناشویی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی رضایتمندی در زندگی زناشویی با فرمت docx در قالب 41 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • پاورپوینت اضطراب در کودکان

    پاورپوینت اضطراب در کودکان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اضطراب در کودکان جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 17 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     فهرست: اضطراب در کودکان به…

  • دانلود پاورپوینت توصیه های ایمنی قبل و هنگام و بعد از زلزله در خانه و محیط

    دانلود پاورپوینت توصیه های ایمنی قبل و هنگام و بعد از زلزله در خانه و محیط پاورپوینت توصیه های ایمنی پاورپوینت زلزله پاورپوینت ایمنی هنگام زلزله رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت توصیه های ایمنی قبل و هنگام و بعد…

  • بررسی شخصیت شیخ طوسی در ابعاد اجتماعی، فقهی و علمی

    بررسی شخصیت شیخ طوسی در ابعاد اجتماعی، فقهی و علمی گذری بر زندگی شیخ طوسی زندگی فردی شیخ طوسی ابعاد شخصیّتی شیخ طوسی در مجامع علمی بررسی شخصیت شیخ طوسی بررسی اجتماعی شخصیت شیخ طوسی بررسی فقهی شخصیت شیخ طوسی…

  • پاورپوینت آشنایی با استاندارد های طراحی موزه

    پاورپوینت آشنایی با استاندارد های طراحی موزه کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با استاندارد های طراحی موزه آشنایی با استاندارد های طراحی موزه استاندارد های طراحی موزه تحقیق استاندارد های طراحی موزه تعریف موزه اهداف موزه عمده فعاليتهاي موزه انواع…

  • پاورپوینت خواب و سالمندی

    پاورپوینت خواب و سالمندی پاورپوینت بهبود خواب سالمندی پاورپوینت کیفیت خواب سالمند پاورپوینت میزان خواب سالمند پاورپوینت خواب سالمند پاورپوینت درباره خواب سالمند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خواب و سالمندی جهت رشته ی روان شناسی در قالب 9…

  • پاورپوینت تأمین مالی طرح‌های خطر‌پذیر

    پاورپوینت تأمین مالی طرح‌های خطر‌پذیر کلمات کلیدی : پاورپوینت تأمین مالی طرح‌های خطر‌پذیر تعریف سرمايۀ خطرپذیر تأمین‌کنندگان مالی طرح‌های خطرپذیر سرمایه‌گذار طرح خطرپذیر ویژگی‌های VC صندوق‌های طرح خطرپذیر سرمایه‌گذاری در حق مالی خصوصی حوزه‌‌های سرمایه‌گذاری VC صندوق‌های طرح خطرپذیر دورۀ…

  • دانلود پاورپوینت آموزش HTML,CSS,JavaScript

    دانلود پاورپوینت آموزش HTML,CSS,JavaScript پاورپوینت آموزش طراحی وب پاورپوینت آموزش HTML پاورپوینت آموزش CSS پاورپوینت آموزش JavaScript رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش HTML,CSS,JavaScript جهت رشته کامپیوتر در 49 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت معماری پیتر آیزنمن

    پاورپوینت معماری پیتر آیزنمن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری پیتر آیزنمن جهت رشته ی معماری در قالب 33 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش           پیتر آیزنمن…

  • مدیریت در هزاره سوم

    مدیریت در هزاره سوم فرهنگ سازمانی مدیریت در سازمانها مسئولیتهای اجتماعی مدیریت دانلود پایان نامه رشته مدیریت مدیریت در هزاره سوم دانلود پایان نامه مدیریت دانلود پایان نامه مدیریت در هزاره سوم رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شادکامی روانشناختی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شادکامی روانشناختی فصل دوم پایان نامه شادکامی روانشناختی مبانی نظری شادکامی روانشناختی پیشینه تحقیق شادکامی روانشناختی پیشینه داخلی شادکامی روانشناختی پیشینه خارجی شادکامی روانشناختی پیشینه پژوهش شادکامی روانشناختی پیشینه نظری شادکامی روانشناختی ادبیات نظری شادکامی…

  • پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی ، متراژ فضاهای ایستگاه مترو

    پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی ، متراژ فضاهای ایستگاه مترو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی ، متراژ فضاهای ایستگاه مترو جهت رشته ی معماری در قالب 43 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت کلمات کلیدی : مبانی نظری هویت پیشینه تحقیق هویت پیشینه داخلی هویت پیشینه خارجی هویت پیشینه پژوهش هویت پیشینه نظری هویت ادبیات نظری هویت چارچوب نظری هویت فصل دوم پایان نامه هویت رفتن به…

  • پاورپوینت فصل دوم درس مدیریت منابع انسانی پیشرفته

    پاورپوینت فصل دوم درس مدیریت منابع انسانی پیشرفته رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصل دوم درس مدیریت منابع انسانی پیشرفته جهت رشته مدیریت در قالب 47 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • تحلیل تطبیقی و مطالعه ژئوشیمیایی چاهها و مخازن گاز

    تحلیل تطبیقی و مطالعه ژئوشیمیایی چاهها و مخازن گاز تحلیل تطبیقی و مطالعه ژئوشیمیایی چاهها و مخازن گاز بررسی ژئوشیمیایی چاهها مطالعه ژئوشیمیایی مخازن گاز تفسیر داده های راک اول وبیو مارکر مقاطع سطحی فسیر داده های بیو مارکر و…

  • پاورپوینت بـررسی و انتخاب معيارهای سيلاب طـراحی

    پاورپوینت بـررسی و انتخاب معيارهای سيلاب طـراحی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بـررسی و انتخاب معيارهای سيلاب طـراحی جهت رشته محیط زیست در قالب 50 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • تبیین الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی ایرانی

    تبیین الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی ایرانی شاخص اخلاق حرفه ای طراحی مدل اخلاق حرفه ای اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی اخلاق حرفه ای در مدیریت آموزشی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی اخلاق حرفه ای…

  • ارزیابی ارتباط سرمایه اجتماعی با مدیریت دانش در بانک

    ارزیابی ارتباط سرمایه اجتماعی با مدیریت دانش در بانک استقرار مدیریت دانش در بانک پایان نامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش پایان نامه تاثیر سرمایه اجتماعی…

  • مولدهای تولید پراکنده در ایران و جهان

    مولدهای تولید پراکنده در ایران و جهان تولید پراكنده مولدهای تولید پراکنده در ایران مولدهای تولید پراکنده در جهان دانلود مقالات مهندسی برق دانلود مقالات برق مقایسه مولدهای تولید پراکنده در ایران و جهان توسعه تولید پراكنده برق رفتن به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی نوزاد 46 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی نوزاد 46 صفحه فصل دوم پایان نامه دلبستگی نوزاد مبانی نظری دلبستگی نوزاد پیشینه تحقیق دلبستگی نوزاد پیشینه داخلی دلبستگی نوزاد پیشینه خارجی دلبستگی نوزاد پیشینه پژوهش دلبستگی نوزاد پیشینه نظری دلبستگی نوزاد ادبیات…

  • پاورپوینت تب و بیماری های باکتریایی جدی در کودکان

    پاورپوینت تب و بیماری های باکتریایی جدی در کودکان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تب و بیماری های باکتریایی جدی در کودکان جهت رشته پزشکی در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و…

  • پاورپوینت معماری Server side

    پاورپوینت معماری Server side پاورپوینت فن آوریWeb-GIS پاورپوینت کاربردهای WEB-GIS پاورپوینت استفاده کنندگان از WEB-GIS پاورپوینت طراحی WEB-GIS رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری Server side جهت رشته کامپیوتر در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • پرسشنامه رابطه سبک های مدیریت و کارایی کارکنان

    پرسشنامه رابطه سبک های مدیریت و کارایی کارکنان پرسشنامه سبک های مدیریت پرسشنامه سبک مدیریت دانلود پرسشنامه سبک های مدیریت پرسشنامه سبک رهبری مدیران پرسشنامه سنجش کارایی کارکنان دانلود پرسشنامه کارایی کارکنان پرسشنامه کارایی سازمان پرسشنامه استاندارد کارایی کارکنان پرسشنامه…

  • دانلود تحقیق اینترنت و روحانیت با فرمت ورد

    دانلود تحقیق اینترنت و روحانیت با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی اینترنت و روحانیت با فرمت docx در قالب 42 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • پاورپوینت دستاورد های انقلاب اسلامی

    پاورپوینت دستاورد های انقلاب اسلامی پاورپوینت آرمان ها و دستاورد ها انقلاب پاورپوینت دستاوردهای چهل ساله انقلاب پاورپوینت دستاورد های امنیتی انقلاب پاورپوینت دستاورد های حکومت انقلاب اسلامی ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت دستاورد های انقلاب اسلامی جهت رشته…

  • پاورپوينت آشنایی با خصوصیات کاروانسرا

    پاورپوينت آشنایی با خصوصیات کاروانسرا پاورپوینت کاروانسرا ها پاورپوینت کاروانسراهای ایران دانلود پاورپوینت کاروانسرا ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنايي با خصوصيات کاروانسرا جهت رشته گردشگری و توریسم در قالب 42 اسلايد و با فرمت ppt به صورت…

  • پاورپوینت آشنایی با عسل و سایر فراورده های زنبور

    پاورپوینت آشنایی با عسل و سایر فراورده های زنبور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با عسل و سایر فراورده های زنبور جهت رشته صنایع غذایی در قالب 13 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت آمادگی ازدواج

    پاورپوینت آمادگی ازدواج رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آمادگی ازدواج جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 14 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       فهرست: انتخاب همسر آمادگی برای ازدواج…

  • پاورپوینت استراتژی برند

    پاورپوینت استراتژی برند کلمات کلیدی : پاورپوینت استراتژی برند استراتژی برند تحقیق استراتژی برند مقاله استراتژی برند بررسی استراتژی برند تحلیل استراتژی برند تعریف برند اهمیت برند ارزش مالي نام تجاري استراتژي نام تجاري چرخه برنامه ریزی استراتژیک استراتژی کسب…

  • بررسی نظریه های مختلف در مورد سلامت روانی

    بررسی نظریه های مختلف در مورد سلامت روانی تحقیق در مورد نظریه های سلامت روانی نظریه های سلامت روانی نظریه های روانشناسی سلامت نظریه های بهداشت روانی نظریه های بهداشت روان نظریه های مربوط به سلامت روان عوامل موثر در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری ادبیات نظری فرآیند یاددهی یادگیری فصل دوم پایان نامه فرآیند یاددهی…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری نقدشوندگی بازار

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری نقدشوندگی بازار کلمات کلیدی : مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی مبانی نظری نقدشوندگی بازار پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار پیشینه داخلی نقدشوندگی بازار پیشینه خارجی نقدشوندگی بازار پیشینه پژوهش نقدشوندگی بازار پیشینه نظری…

  • پاورپوينت هارد ديسک چگونه کار مي کند

    پاورپوينت هارد ديسک چگونه کار مي کند پاورپوينت هارد ديسک چگونه کار مي کند؟ پاورپوينت در مورد هارد ديسک چگونه کار مي کند؟ اعضای داخلی هارد دیسک چیست؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت هارد ديسک چگونه کار مي کند؟…

  • دانلود پاورپوینت معماری مهدکودک

    دانلود پاورپوینت معماری مهدکودک پاورپوینت درباره معماری دانلود پاورپوینت معماری پاورپوینت معماری مهد کودک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری مهدکودک جهت رشته معماری در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت…